Guest Ambassador - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Bram Wijkhuisen - WaarBenJij.nu Guest Ambassador - Reisverslag uit Cascais, Portugal van Bram Wijkhuisen - WaarBenJij.nu

Guest Ambassador

Door: Bram Wijkhuisen

Blijf op de hoogte en volg Bram

10 Januari 2014 | Portugal, Cascais

Na een korte vakantie om de omgeving te verkennen houdt het toch een keer op.. De oriëntatiedagen kwamen er aan, en dat vergt weer enige aanpassingen in het ritme.

Om te beginnen moesten we die ochtend rennend de bus halen die ons uiteindelijk 10 km verder dan onze bestemming af zou zetten, om vervolgens een taxi te pakken naar het Penha Longa. Kortom een reis van 2 uur voor iets wat 10 minuten kan duren. Sommigen noemen dat gebrek aan planning, ik zou zeggen een ruime tijdsplanning..

We werden warm ontvangen door de Front Office crew, waardoor we vervolgens weer naar de achteringang naar buiten werden gedumt om te wachten en kennis te maken met onze toekomstige intern-collega's.

Deze twee dagen hebben vol gezeten met informatie, inspiratie en lezingen van/over het hotel, zijn regels en brand standards. Het was af en toe veel moeite om wakker te blijven, maar achteraf zeker de moeite waard! Nog een officieel certificaat ontvangen en nu zijn we volwaardig collega's. Dit hebben we natuurlijk gevierd met een multicultureel etentje met een aantal mede collega's die we hebben leren kennen.

En de zo befaamde "Penha Loka" maakte zijn naam meteen waard in dag 3.. Na een korte maar effectieve banqueting training meteen een lunch van 300 man in maarliefst 1 uur weggewerkt. Hoe moe ik ook was, toch maar spontaan naar Lissabon geweest deze zelfde avond.. tegen beter weten in want morgen was mijn eerste dag op de afdeling :)

Brak als de tering begonnen bij mijn afdeling.. Gelukkig heb ik het talent om dat niet te laten zien, en heb ik met afzien maar wel met plezier dag een volbracht bij Guest Relations, en ben ik nu officieel aan te duiden met "Guest Ambassador".

• 11 Januari 2014 - 07:55

Pap:

Well Mr. Guest Ambassador, dat was een mooie eerste week zo te lezen, en te horen aan je Skype gesprekje heb je er ook echt van genoten!
    Keep up the good work en blijf genieten!

• 11 Januari 2014 - 17:15

Christel:

Mooie eerste week zo te lezen waanzinnig om te lezen dus het beleven zal wel helemaal geweldig zijn.
    Enjoy

• 12 Januari 2014 - 17:22

Lizzy:

Onder het mom van beter laat dan nooit: leuk geschreven weer Braad!
    Vind het super leuk om alles zo te lezen ondanks dat ik je heb gesproken via skype. In zo'n verslagje ben je toch wat minder kort van stof haha ;) Blij dat je het zo naar je zin hebt en we zien je hopelijk in Maart!
    Geniet ervan kleine!

• 13 Januari 2014 - 19:00

Oma Lie:

Hè die kleinzoon van mij wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat daar in het zonnige land.
    Ik begrijp dat het geen lanterfanten is maar keihard werken. Maar je doet natuurlijk heel veel ervaring op. Doe de groeten aan je twee kamergenoten. Oma

• 13 Januari 2014 - 19:02

Oma:

S

• 19 Januari 2014 - 10:37

Annelies :

Zo Bram, druk baasje!
    Leuk om jou ervaringen te lezen en het zo een beetje "mee te maken"
    Schijnt de zon weer een beetje? Ik hoorde dat het nogal winters was laatste dagen!
    Groetjes uit Skendel